Dag 3 - Favorituppfödare

Denna var riktigt svÄr, jag har vÀl ingen direkt "favorituppfödare". Men nÄgon som har/ har haft riktigt fina kaniner Àr Toftaholms kaniner. Förutom hennes fina kaniner tycker jag att Àgaren verkar ha ett sunt tÀnk i sin avel. Vet inte hur mycket hon föder upp just nu men innan hade hon dvÀrgvÀdurar i fÀrgen havana med teckningen white, riktigt fina! 
 
En annan uppfödare som Àr lite av sin favorit Àr Solbackens kaniner. Hennes kaninstall Àr ju rena rama drömstallet. Alla burar Àr 200x70x70 cm och hur fina som helst. Hon föder upp hollÀndare och japaner i fÀrgen g/s japantecknat. 
 
Jag har ju ingen kanin frÄn dessa tvÄ och har aldrig trÀffat uppfödarna IRL utan detta Àr bara det intryck jag fÄtt via medier. BÄda dessa prioriterar yta, motion och aktivering vilket jag tycker Àr riktigt bra. MÄnga uppfödare skyller pÄ "jag har sÄ mÄnga kaniner sÄ jag kan omöjligen ha sÄ stora burar". Vill man sÄ kan man anser jag. Detta visar Martina Haijlen prov pÄ. Och kan man inte ge kaninerna utrymme sÄ ska man kanske frÄga sig om man verkligen ska ha sÄ mÄnga? Nu menar inte jag att alla behöver bo i enorma burar.
 
Utan mer att de fÄr komma ut, se nÄgot annat Àn burgolvet och springa av sig. DET tycker jag Àr viktigt nÀr det kommer till uppfödare. För tÀnk att uppfödaren Àr den första kontakten med kaninvÀrlden för mÄnga. DÄ Àr det viktigt att den personen Àr insatt i vad en kanin behöver för att mÄ bra och delger sina vÀrderingar. Sedan Àr det givetvis upp till var och en vad man gör med sina djur. Men vill man förÀndra, pÄverka synen pÄ kaniner sÄ Àr den information som uppfödarna ger ut oerhört viktig! 
 


Dag 1 - Snabb fakta om mina kaniner
Dag 2 - Framtida kaninplaner
Dag 3 - Favorituppfödare
Dag 4 - Hur vÀljer jag kanin?
Dag 5 - Favorit bild
Dag 6 - Bloggar jag följer
Dag 7 - Hona eller hane?
Dag 8 - Ras jag skulle vilja ha
Dag 9 - Ras jag inte vill ha
Dag 10 - Drömkaninen
Dag 11 - Drömkombinationen
Dag 12 - BĂ€sta kaninminne
Dag 13 - Hur vÀljer jag kanin?
Dag 14 - NĂ€sta kulltema
Dag 15 - Kaniner jag saknar 
Dag 16 - Hur började jag med kaninerna? 
Dag 17 - Mina mÄl 2015
AllmÀnt | |
Upp