Dag 2 - Framtida kaninplaner

Detta med framtida kaninplaner, jag ska vara helt Àrlig. I nulÀget har jag faktiskt inga. Hade jag skrivit detta för ett halvÄr sedan hade det varit helt annat. Men nu kÀnner jag mig inte alls lika sÀker lÀngre, blir det sÄ blir det. SÄ kÀnner jag. Men jag Àlskar verkligen mina dvÀrgvÀdurar och visst kliar det i fingrarna att föda upp pÄ liten skala eller för sjÀlvhushÄll nÀr jag blir Àldre.
 
Kanske inte just dvÀrgvÀdurar till sjÀlvhushÄll utan möjligtvis gotlandskaniner eller mellerudare. DÄ vill jag givetvis Àven bidra till bevarandearbetet för att ha kvar vÄra hotade lantraser.
 
 Älskar lantraserna, tycker det verkar helt underbara. Dessutom kan jag ocksĂ„ vĂ€va in mitt fĂ€rgintresse i den typen av avel pĂ„ ett annat sĂ€tt Ă€n de renavlade utstĂ€llningskaninerna. SĂ„ lantraskaniner och möjligtvis ett avelspar med dvĂ€rgvĂ€durar Ă€r vĂ€l min "dröm" i nulĂ€get. Att ha dem i hĂ€gn Ă€r ocksĂ„ lite av en dröm, att efterstrĂ€va ett sĂ„ naturligt kaninliv som möjligt i fĂ„ngenskap :)
 
Vill förutom det bo pÄ en gÄrd och odla en del sjÀlv, kanske inte sÄ att jag Àr helt sjÀlvförsörjande, men nÄgot i den stilen. Höns Àr givet, Àven dÀr nÄgon lantras. Men först ska jag ta studenten, utbilda mig och skaffa jobb. SÄ det lÀr ju ta nÄgra Är innan jag Àr dÀr. Vilket Àr lite trist nÀr man rÀknar pÄ det. Men Ä andra sidan mÄste man ju kunna finansiera kanineriet oxÄ ;). 
 
I övrigt vet jag faktiskt inte, det Àr hur jag ser pÄ det hela i nulÀget. Vem vet vad jag sÀger om ett halvÄr? Ingen som vet men oavsett sÄ lÀr det inte hÀnda sÄ mycket pÄ kaninfronten nu pÄ nÄgra Är. Inte som det ser ut nu iaf :) 
 
Dumla och Dubbelhakan posar ^^
 

 
Dag 1 - Snabb fakta om mina kaniner
Dag 2 - Framtida kaninplaner
Dag 3 - Favorituppfödare
Dag 4 - Hur vÀljer jag kanin?
Dag 5 - Favorit bild
Dag 6 - Bloggar jag följer
Dag 7 - Hona eller hane?
Dag 8 - Ras jag skulle vilja ha
Dag 9 - Ras jag inte vill ha
Dag 10 - Drömkaninen
Dag 11 - Drömkombinationen
Dag 12 - BĂ€sta kaninminne
Dag 13 - Hur vÀljer jag kanin?
Dag 14 - NĂ€sta kulltema
Dag 15 - Kaniner jag saknar 
Dag 16 - Hur började jag med kaninerna? 
Dag 17 - Mina mÄl 2015
AllmÀnt, Kaninlistan | |
Upp