Dag 1 - Snabbfakta om mina kaniner

Namn: Lillegårdens Dumla  
Född: 2011-05-21 
Färg: Havana 
Ras: Dvärgvädur  
Antal kullar: 1 (hos sin förra ägare)  
Personlighet: Mycket egen vilja. Litar du på henne litar hon på dig och då är hon fantastisk. 
Högsta poäng: 93 i Klass A, med avdrag för dubbelpäls. Hoppas på högre nästa KM! 
Ägare: Jag!
 


Namn: Lillegårdens Isadora 
Född: 2014-04-06 
Färg: Hotot WT 
Ras: Dvärgvädur  
Antal kullar: - 
Personlighet: Lite småkaxig tjej med mycket pondus. Hoppar jättefint men stressar lätt upp sig tyvärr :/ 
Högsta poäng: Ej utställningsbar, men har höjdrekordet här hemma i hoppning. Tror det va 45 cm? 
Ägare: Lina Norström 
 

Namn: Amazing Zot "Moltaz"  
Född: 2014-07-08 
Färg: Svart
Ras: Dvärgvädur  
Antal kullar: -
Personlighet: Tjuren Ferdinand har fått en jämlike, han är hur cool som helst!
Högsta poäng: Ställs för första gången nu på söndag :) 
Ägare: Jag!

Namn: Tove 
Född: 2009-08-29 
Färg: Viltgrå
Ras: Dvärgvädur/Lejonhuvad/Hermelin (?) 
Antal kullar: 2 stycken (båda tjuvparningar)  
Personlighet: En vänlig men bestämd dam som enbart gör som hon vill. Allt annat blir pannkaka ;) 
Högsta poäng: Ej utställningsbar, men hennes enorma personlighet charmar alla!
Ägare: Jag & Syrran 
 

Namn: Totte
Född: 2010-08-19  
Färg: g/s japan WT  
Ras: Dvärgvädur/lejonhuvad  
Antal kullar: Pappa till en av Toves kullar 
Personlighet: Väldigt intensiv och påhittig. Kan han rymma så gör han det! 
Högsta poäng: Ej utställningsbar, men går som en klocka i hoppningen! 
Ägare: Lina Norström 
 
 

Dag 1 - Snabb fakta om mina kaniner
Dag 2 - Framtida kaninplaner
Dag 3 - Favorituppfödare
Dag 4 - Hur väljer jag kanin?
Dag 5 - Favorit bild
Dag 6 - Bloggar jag följer
Dag 7 - Hona eller hane?
Dag 8 - Ras jag skulle vilja ha
Dag 9 - Ras jag inte vill ha
Dag 10 - Drömkaninen
Dag 11 - Drömkombinationen
Dag 12 - Bästa kaninminne
Dag 13 - Hur väljer jag kanin?
Dag 14 - Nästa kulltema
Dag 15 - Kaniner jag saknar 
Dag 16 - Hur började jag med kaninerna? 
Dag 17 - Mina mål 2015
 
Allmänt, Kaninerna, Kaninlistan | |
#1 - - ɑ n n i k ɑ:

Söta!

Svar: Ja visst är de! :D
Kaninfreaken 🐰

Upp