Velig som alltid 


Ber om ursÀkt för den kassa uppdateringen. VÀrldens trÄkigaste start pÄ ett inlÀgg men men. Har sÄ smÄtt börjat se mig omkring efter en dvÀrgvÀdurs hona. Hittade en riktigt fin i fÀrgen Vit rödögd, sÄ fin! Havana Àr ju min favorit fÀrg, men vit rödögt Àr ocksÄ lite av en favorit! Men givetvis hann honan bli sÄld innan jag han bestÀmma mig, haha. Jag Àr hopplös *dat ordvits*.
 
Nej men jag har en lÄng startstrÀcka nÀr det kommer att bestÀmma mig för grejer, ibland alltsÄ. Speciellt nÀr de kommer till kaniner eftersom det Àr levande varelser som jag inte vill samla pÄ hög. För mig Àr det viktigt att kunna ge gott om utrymme, kÀrlek och kunna kÀnna av vad kaninen krÀver som individ. Sen Àr jag hyffsat krÀsen nÀr jag kollar pÄ kaniner med, det ska vara/finnas anlag för "rÀtt" fÀrger samt snygg kropp och rasprÀgel. Sen Àr givetvis temperamentet viktigt, men det Àr ganska svÄrt att avgöra över en bild.
 
Eller jo, kaninen ska utstrÄla en viss sÀkerhet. Det Àr viktigt för mig! Kaniner som strÀcker pÄ sig och "showar" för kameran kÀnns ju mer framÄt Àn en som kurar ihop sig. Sen gör vinkel och ljus mycket ocksÄ, samt kvalitén pÄ bilden.  SÄ en bild kan i vissa fall sÀga mer Àn tusen ord! 
 
 
Nu Àr jag ganska partisk men Moltaz har den "rÀtta" utstrÄlningen. Det var sÄ jag fastnade för honom. Det var ju inte denna bilden som lÄg ute dÄ, hahah. Men jag sÄg liksom honom bland en livlig skara av kullsyskon, hela bilden utstrÄlade energi och Moltaz var den jag fastnade för. 
 
SÄ trots att det Àr svÄrt att "köpa" kanin över nÀtet sÄ Àr det inte omöjligt, tyvÀrr gör ju inte alla kaniner sig rÀttvisa pÄ bild. Totte Àr ett sÄdant exempel ... SÄ sjÀlvklart Àr det inte alltid en rÀttvis bedömning att gÄ utefter, men det Àr ju bÀttre Àn ingenting! 
 
 
AllmÀnt | |
#1 - - Alma:

Nej det Àr inte lÀtt att köpa kaniner som man inte trÀffat! Jag Àr likadan :P haha

Svar: Skönt att inte vara ensam! Haha, halvt omöjligt faktiskt! :D
Kaninfreaken 🐰

Upp